måndag, februari 04, 2008

Toppendag!

Så blev det en toppendag- precis som jag förutspått och hoppats!
Fick sms av Bumbi strax efter morgonpromenaden och nu är det inte lång tid tills vi ses..
Åt min gooooda gröt- som förvisso kokade över i micron- till frukost, med skivad banan och lingonsylt!!
Därefter plockade jag ihopa produktbeställningar som jag sen lämnade på posten för ivägskickning till kunden. På vägen tillbaka stannade jag på gymmet och körde 50min Cardio. Skönt!! Märkligt nog visar min pulsklocka att jag ligger riktigt lågt i kaloriförbränning, men visst..har väl kanske ine så mycket att förbränna i den späda kroppen, men det börjar bli frustrerande att inte komma åt dem..kilokalorierna!

Efter inköp av sojamjölk och kesella så bar det av hemåt för middag: Kycklingfile´och bulgur. Tycker nästan att jag borde bli sponsrad av kesella nu..köper lätt 10 burkar i veckan :)
Passade på att köra ett extravarv med stavmixern när den ändå låg framme; Mixade ihopa mörk choklad, torkade aprikoser och cashewnötter och lite, lite vatten för att gegga till det. Men jisses vad gott!! Ätes med sked direkt ur behållaren, eller rulla som bollar i kokosflingor? Ska prova..

Och nu kommer säkert ett par av er att idiotförklara mig- men det får jag ta.. Jag åkte till boxningen idag- med fogbälte på- och körde 70min på säck. Vilken befrielse!! Som jag längtat.. Något stel var jag klart, men jag fokuserade mycket på bål och bäcken, så jag tror och hoppas att det blev bra stabilitetsträning. Kul som f-n var det iallafall! Vilken kick det var att gå in i lokalen och de andra rusar fram med sina high-fives och frågar hur det är och var jag varit de andra veckorna.. Jag är lycklig!
Ni som vill se boxning ska passa på att komma till Ronneby sporthall den 16- 17/2 då vi håller Sydsvenska Cupen. Suveränt! Ni är välkomna!

Nu har jag tryckt välförtjänta laxrullar, och kvällsmålet blir överbliven prottepudding och mitt nya godis..

American Idol på 4:an//Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kommentarer överflödiga angående att träna när man har ont...Grrr! Boken; Din nya kropp av Camilla Porsman. Mmm, får väl se ifall det hjälper nåt, annars får du snart en ny kund:) Puss Puss

Julia sa...

Se till att ta vara på dig gumman!

FitnessDesi sa...

Lousie!
Du är välkommen när du vill, jag ska ta mig an dig! Att få coach dig skulle vara mer nöje än belastning, nästan så att det skulle vara ännu bättre rabatt än kompispris.. Hade jag fått följa med och spana på hemlige D då? ;)

FitnessDesi sa...

Tack Julia.. Skönt att du håller reda på mig. Jag kan behöva ett varningens finger ibland..KRAM!